fredag, augusti 01, 2008

influensatider?

allvarligt talat...
fantasiflickan har i skrivande stund just avslutat sin fjärde dag som oerhört sängliggande och sjukdomstilltöcknad, eftersom fantasiflicka är en fena på att ställa diagnoser så har hon även denna gång ställt en alldeles korrekt diagnos, självdiagnosticerad:
influensa
helt sjuk influensa slog till och drog med sig fantasiflickans medvetande, fantasiflickans trevliga (?) person, fantasiflickans humor och fantasiflickans glädje över att sommaren äntligen kommit till stan. Kvar blev genomsvettiga lakan i fyra dygn, huvudvärk som inte är av denna värld, ledvärk, muskelvärk, kroppvärk helt enkelt.
Men jag frågar mig "hur e de möjligt? jag frågar mig gångpågång (kör) hur e de möjligt hur e de möjligt " att mitt i smällheta sommaren slå till på en influensa, jag har inte förstått att det är influensatider när det är 30gradighetta och resten av svea rike är friska som nötkärnor (förutom en och annan psykisk åkomma)?

4 kommentarer:

Jenny sa...

Ingen aning, men hoppas du piggnar på dig, inge Pride för dig imorgon då?
Kram

Anonym sa...

Men en sån jäkla osis! Krya krya!
Hm, mitt i sommaren? På söndagmorgon - mot Gotland.
Hepp

Katten sa...

Lilla vän - du lät som en lärka när du ringde sist! Inte anade jag att du var i stora dimmman!
Krya på dig!

Unknown sa...

Jenny, I´ll be calling you later...

Gunilla! Gotland minsann, fint som kattskit i vällingen, gotland minsann, det är rätta vägen för dig va?! (Lite av det där är stulet från madicken-filmen) men fint skareva!

Mrs Whiskers! I´ll be calling you!
Att du är uppe så här arla, kl 08.00 det trodde jag var beyond what´s good for you!
Men en liten lärka...jaaa, jag försöker, jag hade precis avslutat en rätt shysst dag vid en folktom strand när jag ringde.
Jahaaa, ingick inte det i mitt inlägg; jag har haft hand om barn samtidigt som sjukdomen slog till så sängliggande har i pratiken betytt liggande var jag kommer åt: på hundra handdukar på stranden, på gräsmattan bredvid sandlådan, i soofan med blicken riktad mot barnens tillhåll, på kökssoffan medan barnen äter lunch/frulle/middag, på två buss-säten på väg till landet, i mycket bra väns soffa osv osv osv...

tack för kram och kryapåmig!