tisdag, oktober 02, 2007

"Det var en gång en Karlsson..."

Lovisa bad om att få berätta en saga igår då fantasifamiljen hemåt begav sig i den käre Rutger.

"Det var en gång en Karlsson. Då tog de upp en pistol och sköt Karlsson. Ja, han fick gå på plankan, sen sköt de honom och då, då skrek han:
-Neeeej skjut mig inte!
Men de sköt honom, PANG!
-Neeeej, skjut mig inte. Ni fååååååår inte skjuta på mig, PANG!
Så blev han skjuten."

-Vad då, varför sköt de honom? Gjorde det inte ont? Var tog han vägen då? frågade fantasimamman på klockrent Lovisa-manér.
-Lyssna nu, lyssna på mig mamma! gastade Lovisa

"Det var en gång en Karlsson...Karlsson stod en dag och då, då sköt de honom med en pistol, PANG!
-Skjut inte mig, skjut den som är efter mig!"

-Nej, det var Bockarna Bruse, rättade Lovisa sig själv.

"Det var en gång en Karlsson och då skrek han aj..."

-Men varför skrek han aj? Vem är Karlsson? Vad gjorde han där? frågade fantasimamman.
-Hörrudu! Nu är du tyst, annars kan vi sitta tysta allihop tills resan är slut! snoppade Lovisa av tillsist!

26 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Jag saknar dina bloggar och vill ha mer av dem. Tycker inte som din dotter att du kan vara tyst. Lite bilder vore inte heller fel.

Love you

Anonym sa...

Det blie en till för jag glömde ju säga vem jag är. Var inte min mening att vara anonym.

Love you säger mamma

Unknown sa...

du är för söt du, mor lilla...
just nu är det mycket annat, men jag är inte tvär mot min trogna skara läsare så visst ska det bli ett inlägg snart, mycket snart!

Anonym sa...

Hej, hur snart är snart

undrar
mamma

Unknown sa...

typ nu är snart...

Anonym sa...

where to buy zolpidem zolpidem tartrate side effects long term - zolpidem generic pill

Anonym sa...

generic xanax online xanax drug forum - xanax bars onax

Anonym sa...

valium online pharmacy canadian online pharmacy valium - valium 5mg dose

Anonym sa...

generic ativan online ativan+online+overnight - ativan and alcohol erowid

Anonym sa...

buy valium online valium online us pharmacy - buy roche valium

Anonym sa...

xanax cheap xanax mg get high - xanax side effects palpitations

Anonym sa...

diazepam synthesis diazepam online usa no prescription - side effects reducing diazepam

Anonym sa...

zolpidem no prescription medicaments zolpidem 10mg - zolpidem tartrate msds

Anonym sa...

ativan mg overdose on ativan and alcohol - ativan online no prescription needed

Anonym sa...

generic lorazepam ativan oral dose - ativan withdrawal and heart palpitations

Anonym sa...

ativan medication apo-lorazepam 1mg lorazepam - ativan withdrawal muscle spasms

Anonym sa...

xanax 1mg xanax dosage 4 mg - buy xanax australia

Anonym sa...

ativan without prescription order ativan online no prescription - ativan for addiction and substance abuse

Anonym sa...

ambien price 20 mg generic ambien - side effects for ambien generic

Anonym sa...

buy soma online carisoprodol no prescription needed - buy watson soma money order

Anonym sa...

carisoprodol soma soma medication online pharmacy - buy soma online usa

Anonym sa...

cheap soma online carisoprodol 350 mg and alcohol - carisoprodol in pregnancy

Anonym sa...

ambien price ambien overdose toxic level - ambien and alcohol bluelight

Anonym sa...

generic ambien free online ambien music radio - ambien hair loss

Anonym sa...

how to buy valium online valium 5mg rus - effects of valium abuse

Anonym sa...

ooo!!! Buy Topiramate - topiramate online no prescription http://www.cheaptopamaxorder.net/#cheap-topamax, [url=http://www.cheaptopamaxorder.net/#cheap-topamax]Topamax For Sale[/url]