söndag, februari 03, 2008

Jag har gjort mig en ny bekantskap...irl för en gångs skull!

Ett mänskligt möte mellan två individer, helt olika men ändå sammanhörande.
En av oss tror att gud har skapat människan. Den andra kan endast lova "att välkomna gud den dagen hon visar sig".
En av oss tror att kvinnliga chefer har dåligt självförtroende och därför är dåliga chefer. Den andra genomför då ett test där hon låtsas vara den förstas chef och låter testet tala för sig själv.
En av oss vill inte att hans barn ska vara på förskola. Den andra vill gärna vara hemma med sina barn.
En av oss säger att Sverige är "a womans land" med en suck...den andra säger: "Hell yeah!"

Och jag tänker OM Sverige varit ett kvinnoland så tror jag att:
  • mensrelaterade produkter skulle vara subventionerade av staten
  • instruktionsfilm om hur man tillfredsställer en kvinna skulle visas i skolan så att även alla kvinnor får "komma" under tonåren
  • straffsatsen skulle vara högre, grymmare och hårdare mot våld i hemmet
  • vi skulla varit inne på vår andra kvinnliga statsminister nu
  • kommunens och landstingens krångliga byråkrati skulle ha effektiviserats, förenklats och tydliggjorts för folket

In conclusion I would like to say:
att jag och Habib är de såtaste arbetskamrater världen någonsin skådat men han tackar gud att jag inte är hans fru och jag tackar Gudrun, Christina, mina föräldrar, min samtid, tidigare utvecklares samtider att ingen och inget tvingar mig att bli någons fru utan att jag får vara fantasiflicka livet ut om jag vill!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

ja.. vad ska man säga.Det är lite svårt att kommentera förutom att det är roligt och underfundigt skrivet.Men vem är det som tror att Gud är en hon.Jag tror han är färgad och spelar jazz.Nej jag tror att gudomligheten finns inom oss och då blir ju könet beroende på i vem gudomen befinner sig.

Mamma

Unknown sa...

Ja, VEM kan det vara som tror att god är en hon???
Kan det vara fantasiflicka herself? eller har CIA äntligen erkänt den bäst bevarade hemligheten av alla? eller finns gudomligheten inom oss och jag egentligen är en man och försöker dölja det genom att förvilla er till att tro att jag är en kvinna med mitt kön som definition av gudomligheten inom mig?
eller är det bara rakt av självklart att gud är kvinna eftersom män i tusentals år har hävdat motsatsen?

Anonym sa...

Du låter lite otrevlig tycker jag så jag har inga fler kommentarer.
Mamma

Unknown sa...

Du är lite känslig tror jag mor lilla...
Det fanns ingen otrevlighet utan bara frågeställningar, är det mängden av frågetecken som gör mitt "uttalande" otrevligt?

Anonym sa...

Ok. Jag gör ett försök till. Jag är kanske lite känslig men det är så som jag är. Kanske är jag lite ovan vid jargongen men det spelar ju ingen roll vad orsken är.Min poäng var ju att gudomligheten finns inom oss och då blir ju könsbestämningen(eller vad det nu kan kallas)oviktig.Så tänker jag.Du är iallafall en hejare på att köra bil. Du kör som en riktig karl för att provocera lite.Trots att du tycker att du ser ut som en kärring vid ratten.

Kram från mamma

Unknown sa...

tack!
Efter min första teorilektion kan jag säga att jag var den ENDA kärringen som gjorde min röst hörd också.
Men jag måste lära mig att luta mig bakåt med ryggen mot sätet annars kommer jag få skämmas resten av mitt bil-liv...
*laddar vidare för onsdagens lektion*