måndag, oktober 02, 2006

förnyelsens vindar blåser...kanske något sånt här?!

Jag har inte fått mitt hår friserat av proffisionell arbetskraft på flera hundra år...MINST! Jag har ju dock varit hos en av Sveriges bästa hemma-frisörer Åsa Haglund-Stocke med något sånär mellanrum. Men nu, nu, nu är det dags för en helomvändning. Efter att ha sparat och sparat detta evinnerliga hår långt ska jag nu göra något radikalt av det hela. Eller inte JAG, men jag ska låta en frisör göra något åt det hela.
Varför? Joooo, den utlösande faktorn är Julian! Han har fått dille på att rycka, dra, hålla i, klappa försiktigt, klappa inte lika försiktigt och klappa inte försiktigt alls på mitt hår och jag har tröttnat. Jag vet inte var, när eller hur det kom sig men jag har blivit fruktansvärt håröm och är inte längre beredd att stå och kämpa mot tårar bland främlingar så fort Julian bärs på ryggen.
Så jag har några förslag...

4 kommentarer:

ikka sa...

hm, min erfarenhet är att gullungar kan få bra grepp i kort hår också...
Men men,
så här kanske? (fast hon ser hungrig ut)

ikka sa...

http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=3103&month1=6&pg=1&styl1=Barbara%20Daley

Här är länken. det blev knas nyss

Unknown sa...

jo, visst kan de dra i kort också...beror iofs på HUR kort håret är! Frillan du föreslår, ikka, är fin men FÖR tjejig och gullig. Det ska vara tuffare, rakare linjer men gärna sneda! Är du med???

ikka sa...

jag vet den var mesig. det är inte du. jag tror på succé!