söndag, maj 06, 2007

fyra av fem var på cirkus häromdagen!

Den minsta fantasiungen fick låta sig passas av fantasimormorn. Han hade inte ätit EN ENDASTE TUGGA AV MIDDAGEN men annars hade det gått jättebra.

Men de andra fyra i fantasifamiljen tog buss och gick och åkte buss och gick för att hamna framför ett jättetält:


Biljetterna kostade ungefär dubbelt så mycket som vad jag trodde...vilket medförde att ALLA våra lösa pengar gick om intet, nej, de räckte till popcorn också:


Vi såg clownen Irina med kavaljer, clownen Pino, pudlar, lamadjur, kameler, en lindansör, akrobater, cirkusdirektörn, hästar, cyklister, en trollkarl, en jonglör. Lovisa och Amelia satt som förstummade genom hela föreställning förutom i pausen då Lovisa skrek att hon ville rida på hästarna och Amelia skrek att hon INTE ville rida på hästarna.



Och tillsist... Meine damen und herren, my I present to you...
Kvällens höjdpunkt, dygnets höjdpunkt, veckans höjdpunkt...ja, ta mig f-n
MÅNADENS HÖJDPUNKT:

ELEFANTERNA!!!

6 kommentarer:

Anna sa...

Var länge sen jag var på cirkus, hade tänkt gå ner med brorsbarnet och checka läget förra fredagen, då var cirkus Victoria på samma ställe, tätt med cirkusar nu :-)

Anonym sa...

Om Lovisa vill kan gudmor ordna ridturer, mer än gärna!

Unknown sa...

veeet du!
Det vill både hon och hennes mor mer än gärna!!!
Fina Lina!!!

Anonym sa...

Alltså. Å vad jag gillar din blogg
-cirkus besöket är så klockrent!
*asg*
Precis så där är det med barn!

Unknown sa...

Åh tack lindamarie!!!
vad glad jag blir att den faller dig på läppen!

"det kommer mera...dududududdududududu...det kommer mera...."

Anonym sa...

Tack e ni stanna så jag fick njuta lite av er och flickorna!