fredag, december 25, 2009

baksida

ibland kan det vara efterlängtat att få höra om baksidan, få se och veta hur dagarna egentligen ser ut. Eller egentligen och egentligen, vad jag menar är att få se hur livet OCKSÅ ser ut. Att det inte är skratt och lycka, skämt och roligheter varje dag, hela dagarna.
Här kommer en visste du att som visar en del av sanningen bakom den putsade fasaden.
Visste du att...
- det för tillfället bara finns ett barn i fantasifamiljen som är bajare och det är fantasiFroden?
- skolan där fantastiskt fantasirika fantasiLola går är en riktigt dålig ursäkt för skola och att fantasiflickan låter henne vara hemma nästan så mycket hon vill därifrån?
- fantasipäronen fram till för två månader sedan, minst en gång i veckan lovade varandra att skiljas?
- fantasiflickan aldrig haft en heltidsjobb i hela sitt liv?
- våra julaftnar skulle passa utmärkt som underlag till Norénpjäser?
- tricket med fina foton varken är fotokurs eller dyr kamera utan det enda som gäller är trycka på avtryckaren en miljon gånger på en helg?

jag hoppas att ni fått en mer nyanserad bild av fantasifamiljen, en mer verklighetsförankrad, lite mindre falsk.

8 kommentarer:

Katten sa...

Haha! Det är ju det som är livet. Puss!

gll sa...

....jaha, och ingen...i alla fall inte jag har trott att ni eller vi eller dom skulle vara annorlunda.

Ni är underbara i er vanlighet. Fantasivanlighet!

Med fantastiska fantasibarn!

Norénvarning...*suck suck, ler igenkännande*. "Allt man inte dör av - det härdar"! Eller hur är det de vise männen säger?

Unknown sa...

Det är bara det att jag inte har lust att bli härdad...iaf inte på julafton, jag vill också ha trevligt och roligt.

Gunilla sa...

Trevligt och roligt...jag har tvivlat länge på om det är en mammas "rättighet".

Så hälsar en trist, tråkig, smått övergiven, onödig, puckad morsa....

Men skam den som ger sig....snart tar vi nya jävla tag...stora...ska nog fan hyra mig en grävskopa.

Kram!

metamorphosis sa...

Ja du, låter som att ni lever ett tämligen vanligt familjeliv? ;-)

Gott nytt år på er!

SL sa...

Jag gillar det. Stenhårt.
Jag gillar ju i och för sig er stenhårt. Det är nog därför. Inget hittepåskit. Det gillar jag.

Jonathan sa...

Ååååh, nu har du förstört hela min bild av dig och din fridfulla familj. Rackarns.

Unknown sa...

Jag är ledsen Jonathan verkligen.