lördag, december 19, 2009

det är juletid

i varje slott och koja och även hemma hos oss råder kollektiv noja.

Som när Julian sjunger ett par rader ur "Tomten, jag vill ha en riktig jul" : "Tomten, jag vill ha en riktig jul, en sån som man har när man är liten. Tomten, jag vill ha en riktig jul, åh den är lång och man är besviken."

Eller när Amelia lägger fram lucialinne efter lucialinne efter lucialinne på rad, viker glittret, testar alla ljus i kronorna så inget ska gå fel på Dagen D, lucia.

Eller när Lovisa skriker i panik: "Åh nej MAMMA, du har glömt att stänga dörren till julklappsskåpet. Jag kan inte låta bli att titta! Vad ska jag göra?!"
Detta är vad vi skapar...julmonster. Nej då, större delen av tiden är vi förväntansfulla, glada, lyckliga och enormt nöjda med snöfallet vi blivit välsignade med.

Inga kommentarer: