måndag, september 04, 2006

människan och naturen

Något jag fascineras av är naturfenomen. Åskan skrämmer mig inte, gör mig bara lyhörd och spänd av förväntan. Blixtar kan jag inte se mig mätt på. Ett riktigt kraftigt regn som smattrande gör intrång på tystnaden gör mig lycklig. Om jag någonsin får uppleva ett jordskalv (helst utan fara för livet då) kommer jag antagligen få gåshud och yla av rysningar.
Men regnbågar, ack regnbågar, de gör mig hel! Jag känner mig lugn, i stilla frid med mig själv när jag då och då för äran att se dem. Jag har fått höra att regnbågar är, om inte Satans, så iaf ett mycket illvilligt påfund orsakat av människans föroreningar. Jag har försökt se regnbågar med andra ögon men det är omöjligt. De är och förblir något himmelskt vackert, onåbart, underbart.

1 kommentar:

Katharina sa...

Snygg regnbåge :-D Jag är ju mer förtjust i Solen, ska försäka fota den lika fint ;-)