fredag, december 15, 2006

I´ve been challenged...by J

3 Saker jag skäms för:

  • att vi får så mycket av så många, alltså att vi inte klarar oss själva
  • att jag inte lyckats lära Lovisa att inte käka snor (eller har det med åldern att göra???)
  • att jag slänger tre badrumsmattor istället för att tvätta dem om en katt råkat bajsa på dem

3 saker jag är stolt över (jag måste faktiskt skriva; utom mina barn) :

  • att detta är första kvällen på två veckor som jag äter godis
  • att jag återtagit fjärrkontrollen över mitt liv
  • min förmåga att utrycka mig i skrift och tal

3 Saker jag vill göra nästa år:

  • börja studera genusvetenskap
  • se till att mina barn träffar sin mamma mer än sin dagisfröken
  • få jobb som skribent/krönikör (jobb=betalt)

3 händelser detta år som jag aldrig kommer glömma:

  • Julians födelse (eeh, iofs har jag redan glömt hur ont det gjorde men det ligger ju i sakens natur...)
  • Lovisa och Amelia som ligger och håller om varandra i sömnen under björken på Skillöt i somras
  • cabaret-kvällen med mina finfina SB-damer, där fanns Peter, Tarras, andra intressanta och en sjuhelvetes hemfärd

3 Saker jag inte kan klara vardagen utan:

  • en sjal...företrädesvis Didymos Lisa
  • min mobiltelefon
  • tre koppel

3 personer jag avundas

  • HP´s plats in the spotlight
  • Tarras för att hon får snacka så mycket skit på jobbet
  • kungen för att han får göra så mycket skit på jobbet

3 personer jag utmanar att göra en liknande lista:

6 kommentarer:

Anonym sa...

Your wish is my command!

Katharina sa...

ok, done...

Anonym sa...

Skall bli!

Anonym sa...

Mission completed!

Sannasmamma sa...

Sanna äter också snor :-)

Unknown sa...

sannasmamma!
Lovisa är dock 3½ år gammal...men jag fäster mig inte för mycket vid det...*smily som himlar med ögonen*