onsdag, december 27, 2006

allvarligt talat, vem ger Lena PH pengar så hon får fortsätta???

...jag lyckades lyssna till en låt på en radiokanal för någon timme sen, en låt med så innehållslös text att jag vred mig som en mask där jag satt i ett skinnbeklätt bilsäte.
Jag kan inte tycka att melodin var något i världsklass heller men texten! Texten! Det var något om någon som hängde i en butik där någon jobbade och köpte grejer så hennes lägenhet nu såg ut som en butik bara för att vara i närheten av denna "någon"... Vad låten hette? Jaa, jag bävar inför den dag då jag VET vad den heter... Jag frågade artigt mina medåkare vad det var för artist och de svarar mig: Det är ju Lena PH! Jag känner hur jag tappar fotfästet, marken under mig gungar, bilens rutor skallrar, mina knäskålar klapprar. Okej, Lena PH är väl inte känd för något djupare djup men Orup...Orup trodde jag mer om än så.
Och jag undrar; jag undrar verkligen: vad är det som är bra? varför lyssnar någon på det?
Magnus Uggla har håvat in många stålar från mig (mest i min ungdom) för där finns ironin, där finns självdistansen och han har ju så förbaskat rätt i Pom pom pom (vad ska man annars lyssna på vid en ishockeyfinal?!). Jag skämdes något gruvligt å Lenas vägnar när hon framförde Det gör ont, och än värre blev det när svenska folket (???...ja, jag tror fortfarande på en konspiration) röstade fram henne som vinnare. Jag lider med musikbranschen som kan jämföras med denna pinsamma s k musikalitet...
Nej, bannlys de tråkiga, tillintetsägande, korkade, fördummande låtarna från, åtminstone, radio!

3 kommentarer:

Anna sa...

Hatar också den där "butikslåten", den är så fruktansvärt dålig. Fast jag har då inte gillat någon av hennes låtar på senare tid.. hon känns lite ute.

Gott Nytt År

Katharina sa...

Nej, Lena Phs musik är inget som finns i vår skivsamling, inte en enda låt faktiskt. Fast jag kan försäkra dig om att Orup inte heller finns i skivsamlingen ;-)

Anonym sa...

Det är inte Lena som skrivit texten. Det är Orup. Håller med annars. Tråkig text. Fantasilöst.