torsdag, mars 15, 2007

Time to reveal the awful truth!

Bättre sent än aldrig som de visa brukar uttrycka sig...

Läste hos
Jempalempabempa att jag är utmanad.
Detta går ut på att jag, petit moi, släpper mina hämningar och inbegriper Er, kära läsare, i mitt liv. Jag ska berätta
sex underliga/egendomliga/kanske även pinsamma saker om mig själv och Ni, Ni ska bara luta er tillbaka och njuta.
Förutom de stackarna jag väljer ut att göra samma sak; ni skall i ert anletes svett och tårar plågas av hemska kliande bölder till den dag ni svarat upp till utmaningen!

1. Om jag skulle räkna upp mina 10 närmaste vänner så skulle över hälften vara människor som jag träffat över internet.
2. Hur jag än gör så är jag aldrig nöjd med det jag har eller det jag gör. I våras var jag helt övertygad om att jag behövde något annat än vara med barnen i mitt liv så jag sökte en distanskurs på
Uppsala Universitet. Nu när jag är där, jaa, egentligen typ halvvägs så går jag mest omkring om dagarna och tänker hur skönt det hade varit att inte ha det där hängande över mig. Vilka härliga dagar, jag och Julian hade haft.
3. För tillfället fjärtar jag något hemskt! Ibland låter de som en halv armé, ibland tjuter det när man försöker hålla in dem och de pyser ut, men gemensamt för dem allihop är att de luktar, de luktar något hemskt! Jag hoppas att det är något knas i magen, tjall i rören så att detta går över inom överskådlig framtid.
4. Jag har varit kär i min lärare. Det blir inte mer än så om det.
5. Om jag skulle räkna ut summan stålar jag har lagt ner på fotografier (kameror exkluderade) sedan år 2000 så skulle Andy på ett slaganfall. Det handlar om hutlösa summor!
6. Jag har en svärmor som senast igår tvättade all vår tvätt åt oss, jag bokade tvättid och hon tvättade, tvättade och tvättade. Alltså: jag är helt sjukt bortskämd!

Jaaa, jag är intresserad av vad Katten-Katten har att säga, även vad fru Holmgren har för skelett i garderoben liksom Lisafisa! Betrakta er som utmanade!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Ajsingbajsing, jag är ju en stackare! Jaja, jag ska ge det ett försök!

Unknown sa...

Spank you dearest!
ad kul att du utmanade Johanna, jag vågade inte riktigt (men vill gäääärna läsa).

Det är något fel så jag kan itne kommentera på din sida...har varit så i flera veckor men det kanske jag har sagt... Men jag fattar inte varför, det är inte bara din blogg jag inte kan kommentera på...

Lisa sa...

Ojdå, neej, det har du inte sagt. Andra verkar ju kunna. Jaa, jag frågade Johanna först om jag fick länka, men numer har hon ju gömt de allra hemligaste inläggen, så då var det ok!