tisdag, mars 20, 2007

Vindkraftverksupprop!

Ja, nu är det allvar!

Här sitter mänskligheten, iaf den svenska mänskligheten, och skruvar på sig, skickar arga insändare och t o m demonstrerar MOT vindkraftverk. I´m stunned!
Som vår beskyddarinna sitter så Titti på Rix morronzoo (ja, jag skäms men i brist på pefemhundrafemkommafem har radioratten stannat där) och dissar vindkraftverksmotståndare. Men kunde vi inte hitta någon bättre, någon mer engagerad, någon mer konsekvent? Där sitter hon och tycker att "någon sorts kompensation ska de ju få, 2-miljoners-sommarstuge-ägarna". Eeeh, va?!
*se smily som gnuggar ögonen, skakar på huvudet och undrar om den såg/hörde rätt*
Jo, vi låter jorden gå under så snart som möjligt, bara 2-miljoners-sommarstuge-ägaren har trillat av pinn, vi fortsätter låta hela tredje världen svälta, let´s keep on exploatera dem! Jag håller med, det verkar ju som en bra idé, en human idé, en fin idé!...inte...

Vidare håller Titti med vinkraftverksmotståndarna att vindkraftverken är fula... Hon (och de två andra nötterna vid hennes sida) säger det som vore det den mest självklara saken i världen. Men vad är fult med dem? De är inte i faluröd träpanel, är det vad som stör den svenska befolkningen?
Jag, för min del, tycker inte alls att de är fula och deras ämbete gör dem otroligt vackra i mina ögon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om du trodde det var illa med engagemanget för vindkraftverken i Sverige, kolla då in Norges mer eller mindre halvhjärtade satsning:
http://www.na24.no/energi/article939448.ece

jenny sa...

Jag vill bara säga hej och tacka för de väldigt fina orden du lämnade i min blog. Jag *hjärta* dig med...

Och angående vindkraftverk och ägarna till tvåmiljonershus med utsikt... så gäller nog inte växthuseffekten just dom. (Eller deras SUV:ar.) Vissa människor är så, bara. För viktiga för Sånt Där Trams. ;-)
Stor kram!

Anonym sa...

Du borde inte lyssna på såna där idioter, lyssna på P3 istället!