torsdag, mars 01, 2007

Världens mest löjliga kung!

Ja, jag skrattade så jag grät idag... Det var bra länge sen nu...

Jag lyssnade på Chu i P5 och naturligtvis vet jag inte vem eller i vilket sammanhang han sa det men det var underbart, förlösande roligt.

"Han", liksom jag, tycker att kungahuset borde avskaffas, men eftersom det inte gör det så borde det här förbannade apanaget gå till så mycket mer.
Kungen borde ta tillbaka begreppet glamour från streetglamourdonnorna a´la Ebba von Sydow och iträda sig mantel och kungakrona.
Detta är alltså "hans" idé, jag ska inte stjäla dem som vore de mina, alls inte!

Efter ett tag säger iaf "han" något om kungens statsbesök i Brunei. Där står Bruneis kung (eller vad de har) med hela dräkten packad av medaljer och medaljonger, han har världens minsta land men mest medaljer av ALLA och bredvid står Sveriges kung med dräkten prydd av simborgarmärket...


Alltså, jag håller på att kollapsa bara av att skriva ner det! Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Haha, här får man svara på kommentarer från alla möjliga håll och kanter!

Så du har bestämt dig alltså? Vi är egentligen också förkylda, men jag tänkte hoppas på att det går över alternativt strunta i det. Men det är ju lite lättare för mig att säga som slipper åka så långt. Men Johanna verkar ju också sjuk, så vi får väl se. Jag ville mest ha något kul att se fram emot, eftersom R åkte idag, kommer hem en snabbis få söndag och sen är borta tills på tisdag. Men det får bli som det blir!

Kram

Mrs Thinkalot sa...

Det är humor om du frågar mig!