söndag, juni 17, 2007

Dagens harlekin

...är...
Tags, taggar
En gång i tiden, i en svunnen ungdom, fanns Puch, Avett, 8y8, Baz och några till. Jag kommer ihåg det som om det vore igår. Vackra, färgglada, estetiska konstverk, målade på förbjudna platser helst utmed järnvägsrälsen. Kanske för att så många som möjligt skulle se dem och tänka efter, för visst fanns det budskap. Varje "tavla" fick sin skapares "namn" på något sätt, invecklad i konsten, ibland omöjligt att upptäcka.
Det var Puch, Avett, 8y8 och Baz, bara för att nämna några. De var unika, de var omgivna av visioner, hopp och drömmar.
Dagens harlekin är dagens taggar, likt en myllrande pissmyrsflock trampar de ner mina vackra minnen med spritpennsklottrande "Letsgetlaid", "sannaärenhora", Wantbigtits?phone:070xxxxxxx", "ImadadfuckeryesIam". Jag hoppas att jag finner ett j-vligt effektivt myrbekämpningsmedel, j-vligt fort...
Jag saknar att smyga utmed rälsen för att spana...

1 kommentar:

Anonym sa...

Din lilla huligan där ;)