tisdag, juni 05, 2007

Ge mig (och Jonatan) en eloge!

Picture this:

1 stycke nästan nyfödd liten bebis
1 par ettåringar
1 toddler
2 ystra treåringar
1 enkel liggvagn
1 Brio duett med excellent lastutrymme
1 matsäck för att täcka tre dagars hunger
1 par, tre blöjor

Låt säga att detta, inkl två trötta, slitna, underbara, utschasade, snygga, fabulösa, oroliga, lättade, förväntansfulla mödrar till dessa barn, skall packa sig in i
EN Toyota Previa, köra 12 mil, packa ut allihop och alltihop, organisera var alla ska gå, stå, ligga, genomföra ett relativt långt besök på Parken Zoo med picknicklunch, hundra olika viljor, en rymmare, en tuttare, en vagn utan broms m m och sedan 7 timmar senare komma hem utan brutna armar, blödande öron, tomma gap i plånböckerna. Vad säger Du då?
Att jag bara har dragit en solskenshistoria jag hört på bvc någon gång för länge sedan...
Kanske...men skulle jag då ha detta att erbjuda???



9 kommentarer:

Anonym sa...

En eloge till kockarna! Amelia har verkligen blivit lik sin mamma!

Anna sa...

Ett av barnen är då en kopia av dig :-)

Parken Zoo är kul, vissa kort var så lika mina att jag undrade om du kikat in och "tagit" dem hos mig *S*

Kika gärna in på min blogg, jag och sambon har fått tillskott i familjen :-)

Unknown sa...

Anna!!!
Jag försöker skriva en kommentar på din blogg men det finns ingen sådan oranga "knapp" som jag har där det står "Publicera din kommenatr" och inget liknande heller så jag kan liksom inte skicka iväg den.
Jag skriver och skriver men kan inte skicka.

Men jag vill säga: GRATTIS TILL MELWIN! HAN ÄR JÄTTEFIN! Vi får kommunicera här istället...

Vilket barn tycker du är lik mig?

Anna sa...

Tjena! Tack så mycket!
Jag tänker på tjejen på bild nr 8.

Skumt, jag får kommenterar av andra, kanske var något tillfälligt fel på bloggen.

Katten sa...

Med sådär stor och rar barnaskara i den indiska skoltaxin så måste mammorna vara riktiga krigare.
List , styrka och smidighet krävs för ett sånt uppdrag!

schmut sa...

"en tuttare" måste vara världens bästa uttryck!

ikka sa...

vilka bra bilder! nøjd med kameran? :)

Unknown sa...

Anna!
Ja, det är Amelia, jag tycker också att hon är lik mig...när jag var ltien iaf... Nu har jag kommenterat i din blogg!

Faster! Vi var listiga som rävar, starka som björnar och smidiga som kattor...

Ikka! Tack, nu rodnar jag för att just DU tycker att bildern är fina. Jag är nöjd, jag hoppas innerligt att jag kommer fortsätta vara det. Men än så länge har jag inte vågat mig på att lämna snabbprogramvalen. Kanske har du tid på måndag, tisdag eller onsdag och träffas och lära mig??? Jag åker till Italien på torsdag och skulle gärna kunna ställa in lite mer manuellt...

Anonym sa...

Åh vad jag tycker det är kul att du gillar Parken Zoo! Som infödd i staden har jag liiiiite svårt att se charmen med just den här djurparken... ;o)