söndag, augusti 16, 2009

intet nytt under solen

fantasiflickan har lyckats sabba ännu en dator...men ssssschyyyyy, säg snälla inget till fantasiandyn.

därav tomheten här, the white wizard, Delldruiden, Gandalf the white vägrar använda Mozilla firefox eller Internet Explorer, inte heller MSN Messenger. Tydligen är det något fel på sida-vid-sida-konfigurationen (???) vilket jag kan kolla i händelseloggen. Kan någon översätta Dellspråket till vanligt, hederligt, kommunistiskt språkbruk?

Och jag har någon jag vill säga om omskärelse, debatt i SVT häromdagen (veckan), det kommer när jag har en dator att förfoga över någon längre stund.

6 kommentarer:

Jonathan sa...

Jag vet en bra butik där de säljer schyssta datorer, Kantro heter den!

Katten sa...

Jag talar alltid ren kommunistiska och har alltid nåt att säga om omskärelse, ändå gör jag inte det. Är min dator trasig?

Anonym sa...

Händelseloggen kan du läsa om du klickar Start, Kontrollpanelen, Administrationsverktyg, Loggboken. Men där står nog väldig mycket som inte har nåt alls med ditt problem att göra, så det kan vara knepigt att filtrera ut det som eventuellt är relevant. Och det står definitivt inte på kommunistiska…

Unknown sa...

Nu har jag ju dock inga som helst inkomster att köpa en ny dator för, men Kantro är så bra att de skänker bort datorer så kan jag vara villig att ta hand om en macbook eller vad de heter.

Kanhända att din dator är det Katten, man kan aldrig vara nog försiktig när det kommer till kommunister...inte när det kommer till omskärelse heller. Du har däremot en väldigt tjänstvillig man har jag hört. Idkar han gratis rådgivning via telefunkenmaskineri?

Pricksis som jag trodde Christer, de där meddelandena hjälper en aldrig någon vart. Så vad säger du att jag ska göra?

Katten sa...

Det börjar bli väldigt tråkigt.

Unknown sa...

I hear you schwester, I hear you.