onsdag, juli 26, 2006

att vara helt clueless...

det var ett bra tag sedan jag kände mig så. En tid i mitt liv var clueless inte bara ett ord, utan ett begrepp, en livsstil och naturligtvis en film som sågs om och om och om igen. Jag var aldrig riktigt clueless då, jag hade koll, jag visste vad som väntade.Nu är det dock andra bananer... Jag är så clueless ibland när jag konverserar med Amelia!
Här om veckan utspelas detta:
"Amelia frågar mig något som jag inte riktigt förstår.
-Mamma, vajememangemanga?
-Eh, Amelia, jag vet inte. Vagnen? Du ska inte sitta i vagnen om det är vad du undrar, svarar jag lite förstrött och oförstående.
-Nej, mamma. VajememangeMANGA?
-Du SKA inte sitta i vagnen, jag vet inte vad du säger annars, säger jag.
-Mamma, vajomumankranga? FAJA MIG! ryter hon sedan.
Jag sitter kvar, funderar fortfarande över vad jag blev tillfrågad om..."
Och ett par dagar senare utspelas detta:
"-Vajememangemanga? frågar Amelia
-Jag förstår inte, vad menar du? frågar jag tillbaka.
-Vajememangemanga? frågar Amelia igen.
-Förlåt, men jag förstår inte faktiskt inte, säger jag.
-VAJEmemangemanga? säger Amelia lite irriterat.
-Var är din...? Jag förstår inte mer, säger jag och försöker vara lugn.
-VAJEMEMANGEMANGA??? ryter min lilla pärla medan hon pekar och gestikulerar.
Under den här tiden har allehanda saker som det kunde betyda struttat genom mammans huvud. Tillslut dyker det upp något bekant över "orden".
-Var är din vattenkanna! utropar jag i lättnad och lycka.
-Jag vet inte, svarar Amelia och går iväg.

http://www.moviemix.nu/filmrec.asp?ID=2248


3 kommentarer:

ikka sa...

haha så skönt jag trodde det bara var jag som inte fattar vad andras ungar säger, känns mänskligt att inte ens ungarnas egen mamma fattar ibland... Kul att du bloggar! Oh shit va kul det var att se dig på Frisktorp!

Unknown sa...

huu, nej! jag är lost majoriteten av tiden...Hahaha!

Anonym sa...

Vadå, hur kunde du inte förstå vad hon sa?! Det var ju självklart i mina öron... Ha ha