tisdag, juni 17, 2008

Önskelista...

Kanske var det förra året som var sista året med önskelista...eller så var det året innan det...
eller kanske året innan DET.
Hur som helst är det inte någon som kan stoppa mig från att önska mig
något när jag fyller år (vilket jag gör den 26/6).
Här är min önskelista
(och ANDY! känn ingen press, du måste inte fixa allt som finns med på listan) :

* en kobratelefon (dess egentliga namn är Ericofon)


annonsen på blocket



* Scrubs-dvd, det finns två kvar på marknaden
som jag ännu inte har, säsong 3 och säsong 5


* ännu är inte the moomin-stack fyllt så muggar
från Arabia med muminmotiv är fortfarande
hett här på Western Canalstreet. Här kommer
bilder på några jag inte har:




* murgröna, helst småbladig för inomhusbruk


* vita krukor i olika storlekar och olika former




* musikaler på dvd är som vanligt ett vinnande
kort i sådana här sammanhang.
Bl a önskar jag mig dessa:


* ljuslyktor som kan hängas
gärna i Indiska style som dessa


* en skalkniv med fodral för utflykter

* böcker, inte vilka som helst utan böcker av
nobelpristagare, förslagsvis i litteratur...
Pocket är formatet som gäller i år, it´s a gogo
till skillnad från inbundet som är definitivt
NOGO!
Några förslag på författare:
Doris Lessing
Orhan Pamuk
Harold Pinter
Elfriede Jelinek
J M Coetzee
Imre Kertész
V S Naipaul
Gao Xingjian

Inga kommentarer: