lördag, mars 07, 2009

I summon you!

Alla vi som vet anledningen till att välja Purple rain när man vunnit danstävlingen på discot med den senaste kärleken.
Alla vi som legat i våra rum som naturligtvis var iklädda Beverly Hills-, Johnny Depp- och Kurt Cobain-posters och gråtit litervis till detta efter att hjärtat åter igen krossats.
Alla vi som valde en karaktär ur Beverly Hills och klippte luggen, köpte sprayet och var den karaktären under praktiskt taget hela mellanstadiet.
Alla vi som önskade, åh önskade att vi fick snowjoggings men hade föräldrar som tyckte annat.
Alla vi som stod på ett lekhustak och lirade the crap ur lekisfröknarna som Roxette utan att på något sätt kunna de engelska orden.

I summon you, let us have a reunion, let us remember the golden days over a cup of something!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Ajm in! Jag dressar mig för success och kommer på momangen.

Unknown sa...

finemang!

Jenny sa...

Oooho Sounds lovely!

Men hallon..... sa...

Jag bara log när jag läste ditt inlägg! Kul skulle det va, måste bara ta mig ner!

Charlotta sa...

Jag förstår inget alls. Bevvan på mellanstadiet???

Unknown sa...

ursäkta gammaltackan i gänget, gick du på högstadiet kanske eller rentav gymnasiet?

Unknown sa...

Hallon! det är bara att ta dig ner helt enkelt...

Anonym sa...

Jag är SÅ där!

Anonym sa...

Jag är med!

Miriam W Klefbeck sa...

Jag är också lite gammeltacka - både Bevvan och Cobain var på högstadiet och Roxette sisådär i trean. Men vad tusan, principen är ju densamma...och jag hade Brendalugg.

Katten sa...

Vad är anledningen till att välja Purple Rain när man vunnit danstävlingen?

Unknown sa...

OM man vunnit danstävlingen med sin kärlek är det viktiga i kråksången. Purple rain är 8.48 minuter lång, längre i en del versioner...

Unknown sa...

Härligt Miriam! Jag var också Brenda!

Anonym sa...

Gammaltacka nr 3 anmäler sig här och kan för övrigt meddela att Guns'N'Roses November rain är ännu längre - över 9 minuter. Om man vill dra ut på det goda alltså. ;-)

Unknown sa...

Jag visste det!
Jag visste att det var någon gammal goding jag hade glömt...nu pratar jag alltså om November rain inte om gammeltackan. men vad lustigt att de båda handlar om regn...

Anonym sa...

Nähädu...kom igen! Det här duger inte!