tisdag, mars 31, 2009

matlista

jag behöver en matlista. igår var botten nådd när det gäller vår kulinaritet så jag behöver en matlista. det ska vara ENKLA recept, lite fett, lite salt och lite kött (eftersom dessa tre saker får mig att kräkas). hittills finns
*en linssoppa
*fiskpaket med ris
*spaghetti och köttfärssås
*pasta med morotssås
på listan men jag behöver åtminstone 15-20 recept skulle jag tippa.

är det någon som känner sig manad att langa fram recept? och Lisa, det räcker inte med "pasta, pesto och en j-a massa parmesan", för salt och för fett...

12 kommentarer:

Miriam W Klefbeck sa...

Lägg önskvärd mängd laxfilé (frusen eller färsk) i en ugnsfast form. Lägg broccoli och eller spenat runt omkring. Lägg så mycket mozzarella som du står ut med ovanpå och ställ i ugnen sisådär en halvtimme. Mums.

Unknown sa...

duuu, den var inte dum inte... Vad har du för gradantal vid sådana delikatesstillagningar? jag tycker nämligen att broccolin tenderar att bli lätt karamelliserad och bränd...

Anonym sa...

Kottens pastarullar? Du köper färska lasagneplattor, gör en blandning av vad du nu gillar (stekta småbitar av squash, vitlök, någon ost och keso), lägg en klick-sträng på varje platta, rulla ihop. Lägg rullarna bredvid varandra i en form, häll över en tomatsås (jag tar krossad tomat med basilika) och sen lite skivade tomater ovanpå, in i ugnen. Om du vill kan du ju toppa med lite ost också.

Unknown sa...

Fint Kotten!
Jag har nu en lista på 14 recept som det ska inhandlas till ikväll... Jag lägger till Kottens bajsrullar.

Anonym sa...

Makaronirätt säger jag, igen. Blanda stekt, gärna lite lätt knaperstekt nötfärs med idealmakaroner och lög! Min bästa mat i världen!

Miriam W Klefbeck sa...

200 grader ungefär. Man kan lägga folie på broccolin så blir den inte förkolnad.

Ponder sa...

Ramlade hit från Mimsans blogg och jag har en (ganska ouppdaterad) matblogg där de flesta recepten är lättlagade, alla är fettfattiga, och det enda köttet som finns är kyckling! Välkommen in vet'ja! :)
http://pondersmat.blogspot.com/

För övrigt håller jag med om att det är ett himla pyssel att få ihop mat som alla a) tycker om, b) tål.

dalle sa...

en risotto som du hittar lite överallt ich andvänd en bra fond och bra ris ! och om du vill prov smaka ring vevve

Daniela sa...

Den hàr hittade jag pà hàrom dagen: pastafjàrilar ( al dente!!)med fàrsk sparris i mascarpone, ròkt lax i bitar, riven fàrsk pepparrot, salt och peppar ( och chili och vitlòk om man vill...).
PUSS pà dej!!

Unknown sa...

Klart jag vill provsmaka Dalle, vilken dag???

tack daniela, jag följer slaviskt dina anvisningar vad gäller pastakok nu för tiden, oroa dig icke, al dente it is!

Anna sa...

Jag behöver också såna recept, vilken himla tur att jag ramlade in här, fast jag vill ju inte ha nåt´med kött i förstås! Kan du inte lägga upp allt så man kan ta del av det du får tips av?

Anonym sa...

claimed most people cover their particular borrowing products in timely manner in addition to devoid of charges
A leading credit card debt good cause desires the sheer number of individuals looking towards these individuals intended for benefit through fast cash advance money owed to twin this approach. debts nonprofit charities tells about manipulate that temporarily, great desire mortgages the year of 2010. Any a good cause says 3 years gone the volume of purchasers using them has been minor.
kredyt samochodowy bez bik
pożyczki firmowe
pożyczka 8000 zł
pożyczka na dowód
szybkapozyczka24.info.pl

http://kredytybezbiku.biz.pl
http://kredytybezbik24.net.pl
http://pozyczki-prwatne.com.pl