tisdag, februari 06, 2007

Missa Candelarum~ Kyndelsmässodagen

Missa Candelarum firas med fördel
för kvinnor, med kvinnor, för att hedra
just KVINNOR


Det vita symboliserar ljuset som skall
driva bort vintern och mörkret.
Det gröna skall locka fram våren.



Håll ett uppsluppet sinne i minne!


Drajj Martinick för den som tål,
den som inte tål får heller inte
svara om det skulle ringa i mobiltelefonen.


Så mycket som går ska kläs i grönt och vitt.
Att själv få ikläda sig sommartoppen hjälper
till att få in rätt stämning.


Glöm för all del inte partyprinsessan,
stämningshöjarn, den pratglada,
den intresserade och beresta!


Duka för fest
Duka för fina flickor


LYKTA för att lysa upp er väg...



Då fackeltåget tutar för avgång...


Allt för att jaga bort det osaliga mörkret!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket bra dokumentation. Tur att vi har dig.Vi kör nästa år igen.
Mamma

ikka sa...

det ser ut som en fantastiskt härlig värdinna varit i farten! :) Hurra för kreativitet, hurra för kvinnor, hurra för att mota bort mörker!

Unknown sa...

ikka!!!
Jag vill bara påpeka att det inte är jag som var värdinna för denna afton, utan min mor och faster!

ikka sa...

oh. pinigt! eller jag menar... det förstod jag såklart! typ. inte.

Unknown sa...

nästa år ikka, nästa år! Och jag lovar du får en inbjudan...

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.