fredag, februari 09, 2007

Vardagssaker som händer mig! part two

*Jag kommer hem 09.10, klär av oss, sätter mig i soffan med Julian i famnen och vips är kl 13.53 och jag får springa ut igen...

*Man hittar ständigt nya detaljer i vårt radhus; en liten furulist utan egentlig mening, en lampknapp som lätt trillar av väggen, en repa i ekparketten (en djuuuup repa) eller lite glas- eller porslinskross i något hörn.

*Jag står vid datorn och tittar mig misstänksamt omrking efter den som slagit på ett Muuu-ljud istället för popup-fönster, jag ser ingen misstänkt i mitt hem!

*Har tid över och tänker på alla saker jag har att göra:
-Tvätta, hänga blöt tvätt, ta ner torr tvätt, vika nedtagen tvätt, lägga in vikt tvätt
-Ta fram det gröna tyget, ta fram symaskinen, mäta, klippa och sy ihop en kjol
-Logga in på uu, läsa alla föreläsningarna, hämta min kurslitteratur och LÄSA
-Gå in bland mina bilder, rensa, fixa, scrappa, albuma alla bilder
-Riva ner strukturtapeten i lekrummet, spackla, slipa, måla och göra färdigt
Istället bloggar jag lite, kollar lite sjalbarn, letar loppisar...I like my life!

*Man hittar ständigt nya detaljer i vårt radhus; nya, fina, blååååa bläckstreck på den vita tapeten, en blöt pöl i barnens sovrum (är det vatten, är det kiss???), skor, sandaler, stövlar, tofflor i min säng när jag ska sova. Allt detta härstammar från Amelia.

*Jag råkar buda på något på ebay.de, jag kan ingen tyska, säljaren kan ingen engelska, frakten till Sverige står ingenstans, de har inte paypal, även om de hade paypal fattar jag ändå inte hur JAG använder det.

Inga kommentarer: