söndag, april 20, 2008

Och var gick pengarna?

Jag har hittills hållit mig ifrån den något infekterade problematiken med våra barns förskolegång, kanske har jag snuddat vid mitt missnöje innan jag rusat vidare till huvudfrågan för dagen.
Men nu ska ni få veta, kanske inte hela sanningen men en del av min sanning om S-tälje kommuns försök att tillgodose sina invånares förfrågan om förskoleplats.
It sucks!
Kanske det enda ni behövde veta i frågan men vem ska stoppa mig från att lägga ut mer av mina tankar om denna gudsförgätna (mitt nya favvo-ord...not!) håla fylld med asskissing, lackofcash och förhögatankaromsigsjälva???

I denna kommun har förskoleplatser blivit en bristvara och jag frågar mig: är det så fruktansvärt svårt att förutse hur många platser som kommer att behövas?
Jag svarar mig själv: Nej, allt handlar om ekonomi... S-tälje kommun vill tydligen inte lägga så mycket som en krona till på förskola, barnomsorg eller barn utan tänker tillgodose den allt större efterfrågan av förskoleplatser med omorganiseringar inom redan befintliga förskolor och en, jag säger EN nyöppnad förskola med plats för tjugo barn.
Jag ringde och hörde mig för hur det såg ut med plats i maj då vår behovsmånad är och det var tvärkört. I augusti ska de placera barn som har behovsmånad jan, feb, mars, april och maj, alltså får vi vänta på plats (och vi är inte på något sätt garanterade plats i augusti utan förhoppningsvis finns det en plats till J då) i tre månader men tänk de som skulle ha plats i januari! De får vänta ett halvår!

Nej, S-tälje, skärpning för f-n! Sluta bygg löjliga "stadshus med scen" för om vi föräldrar inte får förskoleplats kan vi inte jobba och kan vi inte jobba kan vi inte heller lägga pengar på att finansiera den där j-a scenen...
Vi borde ha tagit vår kommunalskatt någon annanstans men det är skönt med nära till barnvakter...

Inga kommentarer: