onsdag, april 30, 2008

Vintern rasat ut bland våra fjällar...

drivans blommor smälta ned och dö. Himlen ler i vårens ljusa kvällar, solen kysser liv i skog och sjö. Snart är sommarn här i purpur vågor, guldbelagda azurskiftande...

Faktiskt är just den sången en av mina bästa sånger och inte bara för att Sotarn gärna faller in i refrängen utan för texten så delikat beskrivande ordalag: "guldbelagda azurskiftanden", alltså hur fint är det inte?

Jag önskar att jag hade ett foto för att beskriva det hela för er som inte "ser färgerna i det skrivna språket" och baske mig om jag inte kan skrapa fram något ur gömmorna. Det blir icke guldbelagt eller azurskiftat men väl en genomströmning av blytunga gråtoner i en melodisk komposition tillsammans med svagt skära tangenter...




Ha nu en härlig Valborgsmässoafton i goda vänners lag, jag ska på hippa för en god herre som firar sina fyra decennium i livet!

3 kommentarer:

Charlotta sa...

Hoppas du hade en fin valborg. Du har denna vecka gått från ingenstans till att vara min mesta blogg-läsare (tror jag - har ingen statistik, vet inte hur man fixar sådant). Jag uppskattar dina kommentarer, men önskar att jag kunde träffa dig irl snart för att verkligen kunna njuta av dig!

kram Charlotta

Unknown sa...

Jag kan vara lite av en periodare faktiskt...i mitt bloggläsande...

men okej, på önskelistan finns att få träffas "på riktigt", jag ska se vad jag kan göra... :SB-smilie med solglajjor:

Charlotta sa...

:rock:

Igår var Tisse med man och yngsta barnet förbi en kortis. Hoppas det blir många långa förbipassager.