onsdag, april 09, 2008

Jag anar vibbar av förändring...

Även i den ganska inskränkta, fördomsfulla och associala gruppen bajenklacken har de toleranta, tänkande och förstående kilat fast sin kilklack.
En av mina värsta är den helt ointelligenta, hemskt grova och förövrigt helt malplacerade ramsan "Vi ska våldta era horor...", den är för hemsk för att skriva ut hela så ni får helt enkelt nöja er men inledningen. Jag ska inte sticka under stol med att den sjöngs/brölades ut över fina anrika Söderstadion i måndags, visst gjorde den det...MEN som rubriken säger, jag anar vibbar av förändring: den brölades ut EN GÅNG, jag säger EN GÅNG! Det måste jag säga är framsteg, på min tid hördes den skråla mellan varje ramsa.
Tack alla ni som strävar för ett fördomsfritt Bajen med en mångfald vad gäller etnicitet, kön på den man är kär i och yrkesval, keep up the good work!

Ja, även i år lyckades jag ta mig, via en tiobitars, en shysst våning i skatteskrapan och en götgata som går över i Skanstullsbron, till Söderstadion för att se bajensamba på första parkett.
5-3 till Hammarby kändes inte helt dåligt, med f e m olika målskyttar, var det inte så Klas? Dessutom verkar det som att Sundsvalls tredje mål var något påhittat av kamerorna eftersom inte ens Viktor såg det live!
Och tack, Virre Pinne för att du tog hand om mig hela vägen från tåget till tåget!

Inga kommentarer: