onsdag, maj 07, 2008

Har jag sagt att vi ska till Italien?


Förra året styrde kosan till Garda-sjön och camping Bella Italia och det var en höjdare. En höjdare in deed...
Men vi vidgar våra vyer i år, i såväl människosyn som lokalisering. I år åker vi och solar och badar vid Adriatiska havets lätta vågskvalp och sanddynor. 5 mil utanför Venedig skall vi slå läger och avnjuta lika många grillmiddagar, lika härliga promenader, lika uppvärmda pooler, finare sandstränder som för ett år sedan.
I år är vi dessutom ett helt gäng! Förra gången var vi en större familj, i år är vi en hel j-a släkt för tusan. Om vi använder mig som styrpunkt så är det:
jag
dotter
dotter
mamma
faster
kusin
pappas kusin
syssling
bästis
bästis mamma
bästis syster

som åker med. 3 tält är reserverade, handdukar och sänglinne är noggrant utsett och nedpackat (det ska vara sådant som man lämnar efter sig när man far hem), pengar är sparade och Amelia har påbörjat den svåra separationen med nappen.
Tyvärr har jag upptäckt en grov miss från vår sida...
And I qoute:
"Restrictions: no barbecues"
Hur ska vi förhålla oss till det här?! Om man inte följer reglerna har jag hört att man får gå ut...

6 kommentarer:

Charlotta sa...

Står jag med på listan? "Pappas kusin" kanske?

Unknown sa...

fasters kusins hopplöst förlorade syssling kanske?

Tyvärr, inte denna gång, men nästa år kanske?!

Katten sa...

Jag såg det där "no barbe.." Men, tja vi får väl samlas kring champagneflaskan istället?
Puss K

Unknown sa...

du har som vanligt rätt...
Champagnen regerar as usual...
*längtar*

Mrs Thinkalot sa...

Ps. Im back.... /J

Unknown sa...

Härligt J, jag ska lusläsa det senaste alldeles strax...
Puss/J