fredag, december 05, 2008

Barnkanalen, 08.50

Min polare, Helen, har pratat om Nasse flera gånger under de få månader vi känt varandra och jag har smilat förstående och hållt med för jag har också sett Nasse...i typ 4 års tid. Men idag gick det verkligen upp för mig hur söt Nasse är. Han hittar saker eller försöker göra saker som han inte vet ett dyft om och hela tiden träffar han på olika personer som berättar lite för honom. De har aldrig tid att berätta allt och de har ingen förståelse för att han inte har någon bakgrundskunskap så de berättar en liten del för Nasse och hastar sedan vidare. Nasse är så försynt (?) så istället för att lägga den lilla tiden på att fråga mer så är han väldigt artig och tackar så mycket. Som sagt, han är söt. Jag gillar Nasse!

4 kommentarer:

Johanna sa...

Ja Nasse är fab (eller Datte som han heter hemma hos oss). Det finns 37 avsnitt och jag har sett samtliga upprepade gånger, men det är helt okej faktiskt. Jag brukar sitta och vänta på att Vän av ordning ska dyka upp.

Anonym sa...

Shit....det programmet har jag missat. Surfar väl på svt.se och letar efter Nasse....

Tjoho!

Anonym sa...

Du menar väl inte den där retfulla mesen i Nalle Puh?
/el kotto

Unknown sa...

herregudNej, inte Nasse i Nalle puh, han är ju larvig...(tillskillnad från alla andra Nassar jag känner, hehe!)