onsdag, juni 17, 2009

en liten lista för dagen

det här med listor är min starka sida men av någon anledning förlägger jag de blyertsskrivna för tillfället. Därför blir jag nu tvungen att ta till med hårdhandskarna och skriva ner listan här istället, jag menar inget försvinner ju från cyberrymden...

Jag ska...
  • tvätta *CHECK*
  • göra tre långpannekakor mazarinrutor *CHECK*
  • kolla Kupan
  • skruva trevåningsåbäke *CHECK*
  • midsommarfika på dagis *CHECK*
  • ringa mamma *CHECK*
  • slänga ALLA kartonger *CHECK*
  • panta de få flaskor och burkar vi har *CHECK*
  • köpa korgar till trevåningssängen *CHECK*
  • betala Kotten för lägret *CHECK*
  • bränna skiva till midsommar *CHECK*
  • bära ner de gamla sängarna till källaren *HALVCHECK*
  • ringa Andreas *CHECK*
  • pyssla med barnen, pysselonsdag *CHECK*
  • bädda rent i sängarna *CHECK*
  • duscha *CHECK*
  • hämta ut Kråke-paket
  • äta lunch *CHECK*
  • vika in tvätt *CHECK*
  • ställa i ordning barnens rum *HALVCHECK*
  • dammsuga *HALVCHECK*
*en liten uppdatering, so far so good, inte utbränd än *
* ännu en uppdatering, mycket avklarat och en del tillkommit *
* några saker har fått stryka på foten men nu finns det i alla fall möjlighet till mer arbete*
* jaha, inte mycket kvar nu...men allt hanns inte med på en dag.*

6 kommentarer:

Mrs Thinkalot sa...

FY FAN! Hur orkar du???

Unknown sa...

duuu, jag har inte klarat av det än, vi får väl se om jag går in i väggen på kuppen!

Jessica sa...

Hur smakar det med långpannkakor mazarinrutor? Pannkaks-mazarin? :)

Unknown sa...

det fattas ett e din ordmärkare där!

Jonathan sa...

Langar du upp en bild på trevåningsåbäket? Tack på förhand.

Unknown sa...

det finns redan, du får klicka dig vidare in min länklista till "mitt hem", alltså: www.98kvm.blogspot.com
Har du missat den bloggen?