onsdag, juli 01, 2009

en söndag då gammalt blir nytt


baddräkt i ull, invigs så fort strl 38 blir min strl...


till och med jag känner mig precis så ljuv som linnet är när jag tar det på mig.

frukost invid Taxinges strand

det är fint när de är så stora att de brer själva, det är kärlek det.

sprutlackering inför dagens första dopp

hattaskar och dokumentlådor är sånt man bara råkar få på köpet på mina loppisrundor

tapetrulle, till det överblivna rummet må hända?

blombuketter till mor, än så länge glada ungar

dagens andra dopp, sandbygge bigtime

babuschkaburkarna, de blev bara fler och fler

klocka i femtiotalsstil som jag tippar kommer från Lagerhaus för sisådär en två-tre år sedan

nya födelsedagskoppen, den är stor som en soppskål

still going strong

underbart fotoalbum, jag vet bara inte vilka foton som ska få äran att finnas i det...ska det kanske sparas till eventuella bröllopsfoton?

tapetrulle som jag helst vill slå en ett helt bord i...men jag vådar nog en garderobsdörr eller två istället

ett måste i var loppisrundares hylla, de finns i massor och varierar från 25 kr till 150 kr, jag lyckades få en för 50 kr


"näää, nu pallar jag bara inte mer...nu måste jag vila"
trettio sekunder senare: "snaaaaaark"

1 kommentar:

gll sa...

Åååå, jag säger bara ååååå. Underbar bildkvalkad!!!

Jag var 20-25 när alla burkar och allt brunt och allt orange var på G. *ler och minns* Och tänker att det var alldeles nyss, för sådär 5-10 år sedan. Eller?

Andypandy- låt honom snarka....tids nog tids nog.

Och på tal om outfits - nej inte på bloggen Fantasiflicka...inte jag inte!