onsdag, juli 15, 2009

skillnad på fejk

min mor läste en debattartikel i SvD tror jag och detta utlöste funderingar hos mig.

tydligen finns det ett mycket stort motstånd från män mot kvinnors fejkade orgasmer, det finns mängder av sidor på internet som går ut på att män ska lära sig att genomskåda kvinnors fejkning. det kanske bara är min tydligen helt ovidkommande önskan som kvinna, men kanske kunde det vara idé för "männen" att lära sig vad kvinnan vill ha och behöver istället? om man nu har tid att lägga på detta menar jag.

min andra stilla undran är vad skillnaden är mellan fejk och fejk.

fejkad orgasm= dåligt enligt majoriteten av sveriges män enligt flera undersökningar som bl.a Aftonbladet beställt

fejkade bröst= bra enligt majoriteten av sveriges män enligt flera undersökningar

så, vad är skillnanden mellan fejk och fejk, kan det vara att männens prestation ligger i fokus i det första alternativet?

edit: nu har jag hittat artikeln på SvD´s hemsida:
här finns den

4 kommentarer:

SaraLouise sa...

Efter ditt uttalande i söndags om att jag inte räknas om jag inte kommenterar vill jag anföra följande:

Jag kommenterar! Jag finns! Jag brinner så det syns!
Du känner det va?
OJ vad jag ska kommentera nu. (Återigen menar jag ju självklart när jag inte sitter på jobbet för jag gör så mycket vettigt här)

Unknown sa...

Härliga tider S-L! Just den här frågan kanske är lite känslig att kommentera ;-)

och självklart är du aldrig här på arbetstid, DET skulle strida mot allt vad vi står för...typ...

Anonym sa...

Motstånd mot fejkade orgasmer handlar bara om männens rädsla för att vara en dålig älskare. Små bröst är ju kvinnans eget fel så det får hon gladeligen göra något åt. Jag menar, att jag förstorade brösten redan i ung ålder berodde på att jag inte lyckades få dem större på annat sätt...

Anonym sa...

Den var gudmodern som la in den kommentaren ja.