måndag, augusti 18, 2008

bloggar från overkligheten...

det känns helt klart något overkligt att kl 12.30 sitta i sin säng i våningen i "stan" och kl 13.30 befinna sig i trädgårdsmöblerna på tusenkvadratmeter gräs i sitt hus...overkligt och vi kan ju inte tacka andra än banken för det upplägget. Äntligen har hyresgästerna from hell tagit sitt pickochpack (jaa,det mesta iaf), lämnat igen nycklar och betalat den sista hyran 8enligt dem iaf, vi anser de skyldiga oss kosing). Nu ska här diskuteras mäklare, pimpas gammalt trähus och gardenera tomt. Men det är med sorg i hjärtat jag svänger in på molstabergsvägen, det är med tårar i ögonen jag lägger med för stora hand på min lilla, gjutna hand i trappsteget, det är med en klump i halsen jag sätter mig vid det bruna pianot och spelar Für Elise. Det är sorg, glädje, lycka, besvikelse, hopp, misströstan...men även lättnad...snart är vi på noll...börja om från början, börja om på nytt...men naturligtvis med viss saknad...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, kämpigt! Men var sak har ju sin tid...lätt att säga, men så är det faktiskt.

Jag trodde, för att andra sa, att saknaden efter Pershagen skulle bli svår och stor, "ska du sälja dina barns rötter" var en kommentar. Men hallå - så jävla löjligt! Det är inte där det sitter. Men för den skull låter jag äldste sonen sakna Ph och den yngre sonen gläds jag med att vi kom därifrån!!!

Lycka till med Pimpyourhouse eller va fasen man säger! Vi ses i veckan!
Kram G

Unknown sa...

pimpyourhousebigtime är den rätta termen, helt rätt använt från din sida, verygoodgummisnodd!
Puss!

Anonym sa...

Skönt att ni blivit av med hyresgästerna om de var så jobbiga. Hoppas ni får det sålt, annars borde det inte vara så svårt att få det uthyrt till några trevliga personer.

Unknown sa...

kanske, kanske inte...hur vet man om de är trevliga?
men vår granne som köpte PeterochSusannes hus har en kompis som kanske vill hyra det. Det skulle vi lätt kunna gå med på!