lördag, augusti 23, 2008

nostalgia...

jag har en polare va... min polare levde på 50-talet, tuggade säkert toy på 60-talet...men icke desto mindre min polare... äntligen tog jag mig runt Kattsvansen och parkerade jonnen på asfalten.
hos min polare är det nostalgi för hela slanten:

stringhylla med underbara porslinslåddor
yummie...

mycket sittvänliga fotöljer i köket
där skulle jag kunnat sitta i timmar
naturlich blev det en Piff i fickformat från 1954...
jag hoppas polaren med äkta man uppskattar den... sist men inte minst fick jag uppleva min egen nostalgi:
gymnasiet...mitt första år på gymnasiet, det känns som
hundra år sen och miljoner mått livskunskap sen.
jag skulle kunna sammanfatta mina tankar om den tiden så här:
"Hur tänkte jag då?!"
tack för gästfriheten...och förtroendet när det gäller aktiviteten i sovrummet!

2 kommentarer:

Miriam W Klefbeck sa...

Vem är det som är du?

Unknown sa...

man kan undra... ;-)

Mittenraden...den andra bruden från vänster är jag...med någon slags utvuxen page och guldbeige valtröja...
snyggve?