lördag, augusti 16, 2008

jag älskar att ha huset fullt av folk!

jag gillar människor, jag tycker om barn, jag älskar mina barn, jag älskar mina syskon (alla tre), jag gillar när vi är många i lägenheten, många som går, som sitter, som springer, jag älskar att prata, prata om väsentligheter, prata om oväsentligheter, prata om Ara, vädret, släkten, shopping, allt!
faktiskt vill jag gå så långt att jag bjuder in er, kom förbi, kom hit, bli inbjuden, drick kaffe, vin eller vatten med is, ta med mat och ät lunchen vid mitt köksbord eller ät pastamedgrönsaker med mig. jag vill bli en sådan mor som mina barn vill vara hemma hos om 20 år, dit de längtar om jularna, dit de vallfärdar på min födelsedag, jag hoppas att mina dagar blir fyllda med skratt, bråk, prat, åsikter och spring och att mina kvällar blir fyllda med sällskapsspel, fyllda koppar och glas, promenader och viljor. jag lever hellre med allas viljor, oenighet och diskussioner än utan människor, jag är ett flockdjur om än ett flockdjur med tydliga problem att följa normen.

Inga kommentarer: