tisdag, oktober 21, 2008

egentligen borde detta vara en hyllning till bajen...men...

jag måste först få uppmärksamma en sak.

Läst på tv4´s texttv:
"Hammarby mosade Djurgården
Sett över hela matchen så var det rätt så jämt mellan bägge lagen. Bägge lagen skapade vassa lägen i den första halvlakan, även om det var just Hammarby som var det bättre laget. djurgården börjar väldigt bra i den andra halvleken. De tog det mycket lugnare och lät bollen rulla runt. Det blev ett slag mot ansiktet när Bajens första mål kom och de kunde inte återhämta sig efter det.

Matchen slutade hela 3-0 till Hammarby, som var värda vinsten. De var agressivare och utnyttjade sina målchanser i den andra halvleken. Ändå känns slutresultatet som rätt så orättvist. Hammarby vinner, men Djurgården hade möjligheten att göra mål. Men om man inte gör mål så kan man räkna med att släppa in bollar.
"

eeeh, say what?
vem bad en 8-åring skriva matchreferatet? det är en skam på torra land, tv4 kan sluta med texttv tycker jag om de inte ens kan skriva ett matchreferat något sånär korrekt.

btw, Wooohooo, Bajen vann! Wooohooo!

7 kommentarer:

Anonym sa...

*ASG*...ja...det är ju målen som räknas!

Kan du inte extraknäcka som
TV4textTVskribent? Du har väl all tid i världen...dygnets timmar...27 va?

Heja Bajen!

Svea sa...

Lät bollen rulla runt?! Var är världen på väg...

Unknown sa...

men eller hur holmgren!? Det var ju tur att inte fyrkanterna började rulla och bollen gå diagonalt istället!

Miriam W Klefbeck sa...

Jag vet inget om fotboll.

Däremot köpte jag en bärsjal av bomull på Babyproffsen i lördags, som inte fanns med på vare sig din eller mina övriga tipsares listor, men som enligt makens moster som har en likadan, fungerar alldeles finfint. Den är orange och märket minns jag tyvärr inte...

Miriam W Klefbeck sa...

Babyland menar jag. Tror jag. Whatever. En sån där bebis-grejer-affär

Unknown sa...

men roligt!
Jag hurrar för sjal, märket spelar mindre roll...men jag hoppas att det var en trikåsjal (lång) eftersom det är typ en av de bästa sakerna med att ha en liten bebis...att bära dem i en trikåsjal.

Anonym sa...

Återigen tappar man hoppet...