måndag, oktober 27, 2008

Viktiga frågor om livet för Lovisa, fem år

Lovisa tycker inte att vi samtalar tillräckligti fantasifamiljen. Fantasiflickan är beredd att hålla med. Idag tyckte Lovisa att det var dags för fantasimamman att diskutera kring varför Sverige itne krigar, vem som uppfann cykeln, när höst blir vinter och hur man gör mjöl. Fantasimamman gav sig genast in i diskussionen med glatt rosiga kinder, Lovisa var hack i häl. Det kommer så härliga lillgamla svar ur femåringar som har lyssnat på vuxna i fem år men ännu inte har gett upp sin egen tanke. Till exempel tänkte Lovisa att eftersom det inte finns så många människor som hindrar andra människor i Sverige så blir det inte krig. De få som har gevär och hindrar andra de bor vid slottet och vaktar så att kungen inte smiter funderade hon vidare.
Lovely thinking little lady!

1 kommentar:

Anonym sa...

När man frågar mig om jag längtar efter att arbeta på förskola igen svarar jag nej. Men jag lägger till - jag saknar ofta samtalen med alla dessa underbara femåringar....samtalen, frågorna och diskussionerna med dessa små kloka och nyfikna människor!

Njut kära fantasimamma!!!

Detta är livet - direktsändning här och nu!

Gunilla