fredag, oktober 17, 2008

har någon missat min hopplösa inställning till Södertälje kommun?

I sånt fall har ni ett gyllene tillfälle att ta igen något av det, tillsammans med mina krassa och vassa syn på usa (jag vägrar att använda stora, jag vet att det är grammatiskt inkorrekt men detta är en blogg, det är meningen att MIN mening ska synas).

Igår anordnades Opportunity fair i Södertäljes nybyggda stadshus, den gick ut på att alla med lite mer pengar än massan skulle le mot varandra, gratulera varandra till lyckade liv, hjälpa högt utbildade människor att förstå att i Sveriges anses irakiska betyg vara vatten värda. Dessutom skulle oskyldiga ungdomar hjälpas (stjälpas) att förverkliga sig själv genom att åka till usa, varför förstår inte alla ungdomar att usa är ett enda stort svart hål fyllt med förnedring, övergrepp, ytlighet och fördummande aktiviteter?
Jaja, jag var där...som en representant för Lärarprogrammet på Campus Telge...om ni skrållar ner på den länkade sidan så finns en lista på vilka som medverkade...Har ni skrållat? Johanna Granlund står inte med, inte heller Campus Telge, inte heller Mälardalens högskola och absolut inte Lärarprogrammet. Det står "M fl"... Det känns som lite av Södertäljes kommuns signum, "jag vet, vi skriver M fl på resten, jag menar, det var ju faktiskt inte de som var de viktiga". Nej, för de som någon anser vara oviktiga är ju faktiskt oviktiga...eller kan det vara så att vi alla är viktiga? Kanske är jag oviktig för någon men viktig för någon annan.
okej, avslutande reflektion: från och med nu tänker jag inte gå Södertälje kommuns ärenden (i alla fall så lite jag bara kan). Ni kan anordna era event medan jag tar mig an papperslösa flyktingar i behov av sjukvård, segregationsfrågor, boendeformer för alla, alla barns rätt till en givande skolgång. Inte för att jag säger att något är mer viktigt än något annat...det är självklart j ät t e v i k t i g t att en gymnasieelev får bli en äkta cheerleader (obs ironi).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte väl att jag såg dig flimra förbi på TVn igår!

Anonym sa...

Jag tyckte väl att jag såg dig flimra förbi på TVn igår!

Anonym sa...

Nu har vi diskuterat igenom det här i familjen eftersom även äldsta sonen var på den där mässan och kommit fram till att det var en märklig tillställning! Förstår att du blev förbannad! Detta var vad Lago fick efter det att han åkt till Washington och klagat över att det så många irakiska flyktingar som flyr från amerikansa krigare tar sig till Södertälje!

Unknown sa...

jaaa, vad ska man säga...låg nivå...
Men jga tycker inte att usa ska allena till svars, jag har inte höga tankar om Lago heller. Om folk kunde sluta knäböja för "övermakten" så kanske "övermakten" inte skulle vara ett så stort hot. Nej, Lago är lika mycket knähund som resten av alla pellejönsar!