tisdag, november 18, 2008

detta måtte väl uppfylla betygskriterium i VFU-boken ändå?

[schäding]
polletten trillade precis ner.
Det finns alltså en endaste enstaka egen budget för varje skola, ahaaaa (ser ni glödlampan ovanför mitt huvud).
Ja, jag har hört det sägas men jag har inte på riktigt förstått innebörden av det hela. Jag trodde hela tiden att det fanns något extra någonstans, på något sätt, bara att jag inte såg det eller att någon dolde det för mig. Nu har polletten trillat ner, det finns inget extra. Barn i behov av stöd har rätt att få stöd, detta stöd ska tas från dem som inte behöver stöd. Jag trodde någonstans i min enfald att barn i behov av stöd fick stöd eller resurser till stöd från några andra pengar, typ att de avgångna politikerna donerade delar av sina avgångsvederlag. Men nej, skolan har väl fått tillräckligt. När så mycket av skattemedlen läggs på skolan är väl det minsta man kan begära att skolan bekostar ALLAS undervisning. Jag är ledsen att säga det, mor, men det kommunala är inget för mig.
Förresten, visste ni att man fortfarande använder det traditionellt bundna luciatågen i dagens skola? Jag bara hoppas och önskar att Emil demonstrativt dyker upp på luciafirandet i lucialinne och luciakrona,men det är väl att hoppas på lite för mycket (eftersom alla sexåringar ska vara tomtenissar).

20 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Tror du att friskolorna har nåt annat system än de kommunala när det gäller resurser till barn i behov av särskilt stöd? Jo, ev att de inte tas emot eller inte får nåt stöd överhuvudtaget.

Mor

Unknown sa...

nej, det tror jag inte det kommunala jag sett hittills är än mer pinsamt dåligt."inte får nåt stöd överhuvudtaget" är precis den kommunala modellen efter vad jag sett.

Charlotta sa...

Smyger in i mor-dotter-debatten med en liten vink om söndagen... skrev just detta i min blogg men du kanske missar ;-)

"fantasiflicka: underbart om du kommer på söndag. Vi brukar köra endast mammor. Blir det svårt för dig? Mejla mig via adressen jag lämnade på SB så får vi höras om detaljerna. Superkul! Det är Johannas/Matildamammas födelsedag också så det är en bonus! Kom ihåg att du kan ha sällskap med henne från Barkarby. H ska laga god veggmat till oss (men han och kidsen är borta under eftermiddagen/kvällen). Kram"

Unknown sa...

C!
Okidoki...Jag ska iväg på ännu en härlig (?) dag på Älvsjömässan med typ miljarder 18-åringar men jag lovar att mejla och ta atg i söndagen ikväll!
kramen!

Anonym sa...

valium 10mg buy valium 10mg uk - buy valium online in uk

Anonym sa...

diazepam overdose diazepam dosage opiate withdrawal - buy valium online usa fast delivery

Anonym sa...

xanax mg xanax drug test prescription - xanax + 1 mg per day

Anonym sa...

buy ativan lorazepam qt prolongation - ativan side effects dementia

Anonym sa...

buy ativan ativan tablet - ativan side effects breastfeeding

Anonym sa...

buy soma online get soma online - best place buy soma

Anonym sa...

soma online aura-soma-sedona online readings - where to buy aura soma

Anonym sa...

buy valium online half life of valium in dogs - valium purchase canada

Anonym sa...

carisoprodol online carisoprodol risks - buy soma online no prescription with mastercard

Anonym sa...

carisoprodol soma buy somatropin online - soma drug anxiety

Anonym sa...

soma online pharmacy where to buy soma without rx - soma drug user reviews

Anonym sa...

buy valium online where to order valium online - buy valium diazepam uk

Anonym sa...

order soma online buy soma cod overnight - buy soma online yahoo answers

Anonym sa...

buy ambien online ambien walrus hat - is it legal to buy ambien online

Anonym sa...

cheap ambien online buy online ambien - generic for ambien cr 6.25

Anonym sa...

tramadol 50mg tramadol ultram narcotic - tramadol medication 100mg