tisdag, november 25, 2008

kommer ni ihåg...comodore?

jag tror att min faster hade en...med ett spel där det fanns onda typ monster, som gick in i sidled i bild och ut på andra sidan bildskärmen fortfarande i sidled. De är mina bästa att härma, jag ska nog vara en sådan på en maskerad någon gång...om jag blir bjuden på maskerad någon gång vill säga. i vårt hem fanns några år senare en dator med ett spel, spelet handlade om en grävare tror jag, personen hade i alla fall en sådan byggarhjälm och var i tunnlar. Personen var lila och blå. vi hade inte någon videospelare när alla utom Stockarna (och vi) hade en, vi hyrde videobox...på Videorullen, tillsammans med "Den ofrivillige golfaren". vår första cd-spelare var den jag fick i julklapp, jag var så himmelens glad för den...i 4 minuter och 27 sekunder, sen fick Dennis en större, finare...med cd-växlare. jag lyssnade på Bruce Springsteen och Hanne Boel, säkert i ett helt halvår. efter ett halvår fyllde jag år och fick E-types album med Russian Lullaby och This is the way.

det är fint att blicka tillbaka...

Inga kommentarer: