onsdag, november 12, 2008

jag tänker så här...

att konflikter inte är något som ska undvikas och skyggas för utan jag tänker att de tvärtom ska uppsökas, användas och ses som något som för oss vidare. Ett annat exempel skulle kunna vara "big bang" (om vi nu låtsas att det var så det gick till), en kollision, en mycket massiv kollision som mynnade ut i något nytt som vi alla nu för tiden är något positivt, jorden. Kanske skulle man kunna se andra kollisioner, konflikter på samma sätt, tänker jag. En konflikt kan ju innebära att man blir tvungen att känna en hel massa saker som känns svårt, jobbigt, ledsamt, irriterande, hemskt men allt detta är en del av att vara en människa, de där känslorna finns. Jag tänker att vi bara gör oss själva orätt om vi inte utforskar detta abstrakta som ofta är mycket påtagligt. Igår stod jag inför en konflikt, någon kanske vill kalla den en interaktion men för mig blev det i allra högsta grad en slags konflikt, där jag fick arbeta med flera av mina djupast rotade känslor. Jag fick tillfälle att se mig själv ur någon annans perspektiv och sätta mig in i hur jag kan vara. Det är förbannat jobbigt, läskigt och hemskt att tvingas bevittna sig själv och sina känslor men efteråt känner jag inte bara befrielse utan även att jag har nått till en ny nivå, ännu ett steg.

Kontentan: Konflikter, try it, you´ll like it!

2 kommentarer:

Mrs Thinkalot sa...

MÅSTE TITTA:

http://ettplusettarlikamedtre.blogspot.com/

Pöss

Anonym sa...

Jag håller med.Konflikter är verkligen nåt som kan föra oss framåt i bästa fall.Men jag tror att de måste tas på så stort allvar att man håller på tills båda parter känner sig nöjda. Känner man sig som en förlorare kommer man ingen vart.
Puss ock kram mamma