onsdag, september 17, 2008

en hyllning

antagligen förtjänar varenda en av alla de människor jag känner en ordentlig hyllning men jag väljer en idag, varför just denna enda och varför just idag? jo, jag tror att just denna människa är något för lite uppskattad och idag är just den rätta dagen att göra det man tänker att man borde.
Denna människa ställer upp och hjälper till, det räcker med att jag säger att jag tycker att något är jobbigt så finns den konkreta hjälpen där, plötsligt utan förvarning. Det finns plats för s.k. skitsnack, det finns plats för allvar, det finns plats för lunchbjudning, det finns plats för praktisk och teoretisk hjälp...och allt detta trots sjukdomstillstånd.
En hyllning: jag tycker du är en peeeerla som ställer upp, jag tycker du är en peeeerla!
TACK!

She kind of looks something like this:

5 kommentarer:

Anonym sa...

har du märkt att man kan ändra årtalen längst ned om de som slumpas fram inte är bra?! och så kan man bara ladda ner utan att göra en homerun! Går mycket fortare!! Puss och kram

Unknown sa...

alltså, är det sant?
nej, det har jag inte fattat...hur gör jag?

Anonym sa...

Oh oh...men då....Taaaack kära vännen min! Du är inte så pjåkig du heller :)

Det är, som jag känner det mycket mycket berikande att få ha en jämngammal kompis som är någt yngre än vad jag är!

Och...ja det vet du - kan jag vara till någon hjälp, stöd eller bara komma med hejarop...jag finns här!

Kärlek till dig!

Anonym sa...

Johanna, johanna johanna... Det fattade ju jag på första försöket...
/C

Unknown sa...

varför berättade du inte det för mig då C? Din berta...