måndag, september 08, 2008

utmanad: glädjeämnen

och det ska tydligen vara sex av dem...
  1. att Andy säger "skulle man kunna få en hejdåpuss här borta?" när han står i hallen så att han inte går in med smutsiga skor.
  2. att han-på-Nancys hälsar med "Tjenare morsan! är spisen trasig nu igen?" när jag åker uppför rulltrappan.
  3. att Lovisa, Amelia och Julian tar saken i egna tentaklar och häller ut alla 127 gosedjur från översta hyllan när jag för femte gången somnar om på morgonen.
  4. att jag får hårdträning för hjärnan minst två gånger/vecka nu för tiden, den behöver det, jag behöver det, Sverige behöver det.
  5. att min morsa gör goda köttbullar...och stora...med öl i...
  6. att Abbe elever och frodas i Mölnbo.

jag utmanar...mammagumman, Jenny och Jempan

3 kommentarer:

Jenny sa...

Antar utmaningen och ger mig på den när barnen somnat :tumsup:

Miriam W Klefbeck sa...

Öl i köttbullar? Det låter jättegott ju!

Han på Nancys är förbryllad över mina nya matvanor (grönsallad istället för grillad burrito) men finner sig villigt och ger mig extra guckamålle. Honom blir jag också glad av!

Unknown sa...

av någon märklig anledning blir det tydligen väldigt gott med öl i köttbullar...
Saltå Kvarn-recept faktiskt, vi hade rårörda lingon till, det var hyvens!