torsdag, september 11, 2008

nej, nu är det fara å färde!

nu får jag ångest, jag kommer inte vidare...nu kan jag nog inte hinna min första betygsgrundande hemtenta klart till den 19:e...tyvärr...för mycket ångest.
Källan till ångesten?
Jooo, det är så att jag...ehm...jaa, jag kan liksom inte...riktigt...*host harkel*...ehum...inte riktigt hitta tydliga regler eller riktlinjer för hur jag ska skriva referatmarkörer i min löpande text, jag vet inte om jag ska använda bokens namn alls...antagligen inte...men ska/kan jag kursivera författarnamnen? Crap som vi säger på ren sv eh jag menar engelska!
Någon med svar?
harvardsystemet är tydigen hett...har jag hört...vad det nu är?

23 kommentarer:

Anonym sa...

Hej snygging!

Faktum är att jag är skitbra på just referatmarkörer! Har skrivit så himla många arbeten inom ramen för högskolestudier att det bara löper på av sig själv! Ska se om jag hittar lämplig litteratur inom ämnet! Annars kan du få kopia på något arbet jag skrivit för att få se hur det ska se ut! Återkommer!

Anonym sa...

Kolla mailboxen!

ZaZi sa...

Detta är ett område där jag är till absolut ingen hjälp alls eftersom jag inte skrivit en endaste tenta i hela mitt liv (trots 160 högskolepoäng...). Så jag gläds åt att se att du redan fått hjälp.
Puss och kläm / Z

Unknown sa...

tackar enormt för hjälpen Anna! Wow, det är tur att jag har polare som du!

Och Zazi, du har hjälpt, hjälper mig med så mycket annat och är god själ så du är ursäktad ;-)
160 hp poäng i teater/drama gissar jag? skriver man ingenting då alltså?

Anonym sa...

Juridisk skrivguide!

Anonym sa...

Nöjet på min sida! Lycka till med skriveriet!

ZaZi sa...

160 poäng på skådespelarprogrammet på teaterhögskolan. Då skriver man inget. Allt tentas av rent praktiskt alltså! Eller, så var det när jag gick, men det är skrämmande länge sedan nu...

Unknown sa...

Kalasklas är typ den bästa kusin som finns!
en juriststuderande har skrämmande mycket bra att komma med faktiskt!
Tack Klas för att står bredvid mig msn-vägen när jag freakar.
Kram/j

Anonym sa...

valium online overnight valium effects long - generic valium pill identifier

Anonym sa...

buy ativan lorazepam 1mg how long - ativan price

Anonym sa...

valium diazepam cheap valium australia - meps drug test valium

Anonym sa...

xanax medication buy xanax online no script - xanax drug overdose

Anonym sa...

order xanax xanax side effects on pregnancy - drug interactions between zoloft xanax

Anonym sa...

buy xanax xanax overdose happens - buy herbal xanax online

Anonym sa...

ambien 10 mg ambien cr 12.5 reviews - taking ambien and pregnancy

Anonym sa...

order ambien without prescriptions good dosage ambien - ambien side effects when stopped

Anonym sa...

soma online pharmacy pass drug test soma - what drug category is soma

Anonym sa...

ambien on line buy ambien over counter - ambien cr side effects memory loss

Anonym sa...

valium online overnight valium side effects erectile dysfunction - valium 5 mg price

Anonym sa...

ambien pills generic ambien doesn't work - ambien side effects mayo clinic

Anonym sa...

order valium online no prescription valium medication wiki - long term valium usage

Anonym sa...

t, vardenafil 20mg - levitra for sale online http://www.levitrapillsforsale.net/#levitra-for-sale-online , [url=http://www.levitrapillsforsale.net/#levitra-cost ]levitra cost [/url]

Anonym sa...

1, [url=http://www.lunestabenefits.net/] Lunesta For Sale [/url] - Buy Lunesta - lunesta drug http://www.lunestabenefits.net/.