torsdag, september 25, 2008

Morgan Paulsson, vilket skämt!

För det första kan han lätt blandas ihop med Reine Brynolfsson som kanske inte är ett skämt men han spelar ju teater, är det kanske vad även Paulsson håller på med för inte kan han väl på allvar mena att "medias roll är ju inte att vara sociala ingenjörer och omforma samhället"? Hallå personalen, var har du varit det senaste decenniet Morgan? Jag håller helt med Morgan Paulsson, medias roll borde inte vara att omforma samhället men det är ju just det media gör. Om media nu vill vara ett objektivt instrument som levererar fakta som omvärlden har missat så borde ju skrikande löpsedlar, reklam om kommande program, vinklingar och försäljarteknik inte förekomma...men det förekommer ju. Media vill sälja, skitsamma om det är gruvligt pretentiösa Svt vi snackar om, all media vill sälja därför publicerar Svt bilder och namn på massmördaren i Finland. Här är hela klippet!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Usch fy fan, hela händelsen är fruktansvärd, obegreplig och ....som nån sa till mig förra gången det hände i Finland - Fan du sitter ju i skottgluggen:

Joganna . kan man ta bort kommentarer i sin blogg?

Unknown sa...

vet inte...har JAG skrivit något du vill ta bort?

Anonym sa...

Nej nej för fasen...men jag har ....glapptruten my self!

Unknown sa...

aj då...
men naej, men kolla i redigera inlägg, där kanske det går...

Miriam W Klefbeck sa...

Du är listad! http://storasysterivassen.blogspot.com/2008/09/utmrkelse.html

Anonym sa...

Aha, nu vet jag varför du varit sååå tyst här i flera dagar.

Välkommen till mitt frukostbord!

Krönikör - jo jag tackar!

Unknown sa...

man tackar för välkomnandet fru G!
jag bevistar gärna ditt frukostbord även irl (jag kan bidra med samhällskritiska kommentarer mellan ditt och Leif morgonhumör)

kramen!